Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 2 450 950,09 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 2 499 969, 09 Eur.
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).
Projekto veiklos:
1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;
2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;
3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;
4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;
5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.
Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.
UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖ yra projekto partnerė ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:
Tinklaveikos komandos sukūrimas ir įveiklinimas;
Įtraukiojo ugdymo Utenos rajono savivaldybėje strategijos parengimas;
Praktinis kuriamos metodinės priemonės patyriminiam STEAM ugdymui (si) 4 kl., 8 kl. ir I-oje gimnazijos klasėse išbandymas;
Mokytojų tvarios bendruomenės plėtros ir dialogo kultūros, šiuolaikinio ugdymo turinio kūrimo kompetencijų plėtojimas mokyklų bendruomenių kūrybinėse dirbtuvėse; Veiklos organizavimas pagal sukurtą STEAM ugdymo metodinę priemonę.
Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).
Siekiami rezultatai
- Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
- Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
- Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
- Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
- Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis.
- Padėjusi pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui.
- Išaugusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis.
- Padidėjęs švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.
- Išaugusi pilną švietimo pagalbą pagal Pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas gaunančių mokinių dalis per mokslo metus
- Didesnė mokytojų, kartą per mokslo metus dalyvaujančių praktinėse gerosios patirties sklaidos veiklose, dalis.
- Išaugusi bendrojo ugdymo mokyklų mokinių kartą per metus dalyvavusių ilgalaikiuose tarpmokykliniuose kultūriniuose projektuose dalis.
- Didesnė dalis 3-4, 7-8 ir I-II gimnazijų klasių mokinių, įvykdžiusių per mokslo metus bent vieną STEAM projektą.