school and education

Tel.  +370 389 61600
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

The Municipality’s reception desk: +370 389 64041 More information       Anonymous hotline: +370 800 77472 More information

Miestas pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu mieste įrengta 21 nauja autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia.
Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie mieste turėtų atsirasti kitais metais, kai UAB „Utenos autobusų parkas“ įsigis keturis naujus žemagrindžius elektrinius miesto tipo autobusus. Kaip jau informavome, sutartį dėl minėtų autobusų įsigijimo UAB „Utenos autobusų parkas“ su UAB „Altas komercinis transportas“ pasirašė šių metų rugsėjo 29 d. Keturių naujų žemagrindžių autobusų vertė – beveik milijonas eurų.


Naujose stotelėse įrengti autobusų laukimo paviljonai (vieni - su šoninėmis sienomis, kiti – be), stogeliai, stotelės, kaip minėta, pritaikytos specialiuosius poreikius turintiems žmonėms, įrengti liečiamieji įspėjamieji paviršiai - reljefinės linijos, kitos formos šaligatvio plytelės, nuovažos. Stotelės gerai apšviestos ir įrengtos taip, kad laukiantys keleiviai gali lengvai pamatyti atvykstančią transporto priemonę.
21 stotelės vertė – daugiau kaip pusė milijono eurų. Jos įrengtos:
• Aukštaičių gatvė 7 (2 vnt.),
• Smėlio g. 23 (2 vnt.),
• Taikos g. 47 (1 vnt.),
• Aukštakalnio g. 20 (1 vnt., Utenos ligoninės pusėje),
• Taikos g. 6B (1 vnt.),
• Vaižganto g. 42 (2 vnt.),
• Draugystės 8 – oji g. (2 vnt.),
• Joneliškio g. 24 (2 vnt.),
• K. Donelaičio g. 10 (2 vnt.),
• Vyžuonų g. 31 (2 vnt.),
• Rasos g. 5 (2 vnt.),
• Vaižganto g. 32 (2 vnt.).
Naujas stoteles įrengė ir senas suremontavo AB HISK (buvusi AB „Panevėžio keliai“).
Kalbant apie žiedinius maršrutus, jų įdiegimą mieste paskatino sudėtingos transporto srauto pralaidumo sąlygos rytinio ir vakarinio piko metu. Judaus darnumo plane nurodyta, kad piko metu išauga susisiekimo poreikiai atskirose kryptyse, t. y. rytinio piko metu – darbo vietų kryptimi, vakarinio piko metu – gyvenamųjų rajonų kryptimi, transporto priemonės ilgiau stovi ir sankryžose, stovėjimo laikas sudaro nuo 30 iki 70 proc. sankryžos įveikimo laiko. Tokia eismo koncentracija didina triukšmą, oro taršą, kelia riziką pėstiesiems ir dviratininkams.
Pasak Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyr. specialistės Aidos Diržauskienės, Utenos miesto darnaus judumo plane numatyta, kad vienu žiediniu maršrutu važiuos du autobusai: vienas priešais kitą. Vienu metu iš viso dviem maršrutais važinės 4 autobusai. Piko metu jie važiuos dažniau, ne piko – rečiau. „Prie stotelių bus įrengti nauji, patogūs ir aiškūs eismo tvarkaraščiai, – sakė A. Diržauskienė. – Planuojama eismo tvarkaraščiuose naudoti daugiau simbolių ir iliustracijų, kad jie būtų suprantami ir specialiųjų poreikių asmenims“.
UAB „Utenos autobusų parkas“ pasirašius sutartį dėl keturių naujų žemagrindžių autobusų įsigijimo, buvo sutaupyta lėšų. Tad už jas planuojama įsigyti ir daugiau netaršių autobusų, kad būtų atnaujintas Utenos viešojo transporto priemonių parkas ir prisidedama prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimų mažinimo.
Įvertindamas darnaus judumo plano priemonių įgyvendinimą, Utenos rajono savivaldybės administracijos direktorius Vidas Žvinys akcentavo, kad Utenos mieste artėja pokyčiai kuriais siekiama dar labiau išplėsti viešojo transporto pasiekiamumą miesto gyventojams ir svečiams. „Moderniais autobusais ir stotelėmis siekiame naujos viešojo transporto paslaugų kokybės, tam, kad kuo daugiau žmonių vietoje asmeninių transporto priemonių savo išvykoms vis dažniau rinktųsi viešąjį susisiekimą“, – sakė direktorius.

Savivaldybės priimamasis

+370 389 64041