school and education

Tel.  +370 389 61600
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Savivaldybės priimamasis: 0 389 64041 Daugiau informacijos         Pasitikėjimo telefonas: 0 800 77472, el. paštas: pranesk@utena.lt   Daugiau informacijos

KVIEČIAME TEIKTI PARAIŠKAS DRAUDIMO ĮMOKŲ KOMPENSACIJAI UŽ PASĖLIŲ DRAUDIMĄ GAUTI

Kada ir kur reikia kreiptis norint gauti draudimo įmokų kompensaciją apdraudus pasėlius nuo iššalimo ir (arba) sausros?
Nuo kovo 1 d. iki birželio 30 d. Utenos rajono savivaldybės administracijoje priimamos paraiškos norintiems gauti kompensacijas už pasėlių draudimą nuo iššalimo ir (ar) sausros. Parama, susijusi su pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimu, teikiama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 metų programos (KPP) priemonės „Rizikos valdymas“ veiklos sritį „Pasėlių ir augalų draudimo įmokos“, susijusią su pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimu.

Kas gali teikti paraišką?
Augalininkyste, sodininkyste ar daržininkyste užsiimantys fiziniai asmenys, įregistravę ūkininko ūkį ir žemės ūkio valdą bei juridiniai asmenys, įregistravę savo vardu žemės ūkio valdą.

Kokie reikalavimai paraiškai teikti?
Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kiekvienas paraiškos ir prie paraiškos pridedamų dokumentų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu. Siunčiant elektroniniu paštu – paraiška turi būti pasirašyta saugiu el. parašu.
Paraišką galima teikti asmeniškai ar per įgaliotą asmenį, registruotu paštu adresu Utena, Utenio a. 4, jei teikiama elektroniniu paštu (Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį., arba Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.), turi būti pasirašyta saugiu elektroniniu parašu.
Paraiškos forma skelbiama Žemės ūkio ministerijos ir Nacionalinės mokėjimo agentūros interneto svetainėse adresais: http://zum.lrv.lt/ir www.nma.lt. Aktualią paraiškos formą Jums elektroniniu paštu gali atsiųsti ir Kaimo ir bendruomenių reikalų skyriaus specialistas (el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.).

Kokia yra kompensacija?
Nepaisant to, įvyko draudžiamasis įvykis ar ne, pareiškėjui, apdraudusiam pasėlius ir (arba) augalus nuo iššalimo ir (arba) sausros, kai draudžiamasi nuo didesnių kaip 20 proc. produkcijos nuostolių, kompensuojama iki 70 proc. draudimo įmokos sumos.
Kompensuojamų draudimo įmokų sumos dydžiai kasmet yra nustatomi atskiru Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu.

Kokios pagrindinės sąlygos ir reikalavimai pareiškėjui?
Svarbu, kad draudimo sutartis su draudimo bendrove turi būti pasirašyta iki pateikiant paramos paraišką savivaldybei ir visa mokėtina draudimo įmoka turi būti sumokėta ne anksčiau, kaip kitą dieną nuo paramos paraiškos pateikimo savivaldybei dienos.

Kokia paramos išmokėjimo tvarka ir terminai?
Gavęs pranešimą apie sprendimą skirti paramą ir sumokėjęs draudimo įmonei visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo įmokas bei einamaisiais metais deklaravęs žemės ūkio naudmenas, nuo einamųjų metų birželio 1 d. iki einamųjų metų rugpjūčio 15 d. savivaldybei pateikia:
• draudimo sutartį bei visų jos pakeitimų (tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo tikslinama ar buvo nutraukta) kopijas;
• visų įvykusių draudiminių įvykių (jei jų buvo) žalų pranešimų originalus arba kopijas, paaiškinimus dėl augalų atsėjimo ar atsodinimo, jeigu drausti plotai yra didesni negu deklaruoti;
• visų draudimo sutartyje nurodytų draudimo įmokų sumokėjimo patvirtinimo dokumentų kopijas;
• dokumentai pateikiami savivaldybei asmeniškai, per įgaliotą asmenį arba elektroniniu paštu. Kiekvienas mokėjimo dokumento lapas turi būti patvirtintas paramos gavėjo parašu, siunčiant elektroniniu paštu – saugiu elektroniniu parašu.
Paramos gavėjas turi teisę kreiptis dėl dalinės kompensacijos (avanso) – 70 proc. sprendime, apskaičiuotos preliminarios paramos sumos, atsižvelgiant į sumokėtą draudimo įmokos sumą, išmokėjimo. Tokiu atveju, gavęs pranešimą apie sprendimą skirti paramą ir sumokėjęs draudimo įmonei visas draudimo sutartyje nurodytas draudimo įmokas, paramos gavėjas nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki balandžio 30 d. savivaldybei pateikia:
- draudimo sutartį bei visų jos pakeitimų (tuo atveju, jei draudimo sutartis per jos galiojimo laikotarpį buvo tikslinama ar buvo nutraukta) kopijas;
- visų draudimo sutartyje nurodytų draudimo įmokų sumokėjimo patvirtinimo dokumentų kopijas.

Detalesnę informaciją Jums suteiks Kaimo ir bendruomenių reikalų skyriaus vyr. specialistė Jolanta Guobaitė tel.: (8 389) 640 12, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..

 

Savivaldybės priimamasis

+370 389 64041