school and education

Tel.  +370 389 61600
Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Savivaldybės priimamasis: 0 389 64041 Daugiau informacijos         Pasitikėjimo telefonas: 0 800 77472, el. paštas: pranesk@utena.lt   Daugiau informacijos

Kontrolės komiteto posėdžių protokolai

Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2022 m. rugpjūčio 24 d. posėdžio protokolas Nr. T5-04
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2022 m. balandžio 27 d. posėdžio protokolas Nr. T5-03
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2022 m. kovo 23 d. posėdžio protokolas Nr. T5-02
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2022 m. vasario 9 d. posėdžio protokolas Nr. T5-01


Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2021 m.  gruodžio 22 d. posėdžio protokolas Nr. T5-05   
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2021 m. spalio 27 d. posėdžio protokolas Nr. T5-04 
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2021 m. rugpjūčio 25 d. posėdžio protokolas Nr. T5-03   
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2021 m. kovo 19 d. posėdžio protokolas Nr. T5-02 
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2021 m. vasario 9 d. posėdžio protokolas Nr. T5-01


Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. gruodžio 22 d. posėdžio protokolas Nr. T5-07
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. lapkričio 4 d. posėdžio protokolas Nr. T5-06
 Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. rugpjūčio 26 d. posėdžio protokolas Nr. T5-05
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. liepos 2 d. posėdžio protokolas Nr. T5-04
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. balandžio 27 d. posėdžio protokolas Nr. T5-03
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. vasario 14 d. posėdžio protokolas Nr. T5-02
Utenos rajono savivaldybės tarybos kontrolės komiteto 2020 m. sausio 16 d. posėdžio protokolas Nr. T5-01

 


Civilinės metrikacijos paslaugos

Darbo laikas

Kontaktai:
Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus vedėja
Kristina Andrulienė, tel.: +370 389 48696, el. paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Specialistės:
Gerda Kvaselienė, tel.: +370 389 61749, el. paštas: gŠis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Loreta Vidžiūnė, tel.: +370 389 61614, el. paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

Visus prašymus civilinės metrikacijos klausimais galite pateikti:

  • atvykus į skyrių (Utena, Utenio a. 4, 100 kab.) arba per įgaliotą asmenį teisės aktų nustatyta tvarka. Įgaliojimas turi būti surašytas pas notarą arba per el. sistemą https://igaliojimai.lt/. Atvykus į skyrių su savimi būtina turėti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę).
  • el. būdu per Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinę sistemą (MGVDIS) (https://mgvdisisorinis.registrucentras.lt).  Prisijunkite prie Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinės sistemos (MGVDIS), užpildykite ir pateikite prašymą, sulaukite atsakymo. Užsisakius ne elektroninį dokumentą, atvykite į Teisės ir civilinės metrikacijos skyrių pasiimti dokumento. Su savimi turėkite galiojantį savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (asmens tapatybės kortelę arba pasą) ir visų prie prašymo pridėtų dokumentų originalus.
  • užsienio valstybėje gyvenantys Lietuvos Respublikos piliečiai gali kreiptis per Lietuvos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas užsienyje.

Informacija apie paslaugas, susijusias su civilinės būklės aktų įrašais


Nuo 2017 m. sausio 1 d. įsigaliojo Civilinės būklės aktų registravimo įstatymas, kuriame numatyta, kad popieriniai gimimo, santuokos sudarymo ar nutraukimo, mirties, vardo, pavardės, tautybės keitimo liudijimai nebebus išduodami. Šis įstatymas nustato civilinės būklės aktų registravimo tvarką, civilinės būklės aktus registruojančių institucijų teises ir pareigas, kitų institucijų ir asmenų, susijusių su civilinės būklės aktų registravimu, teises ir pareigas.
Asmeniui, kuriam įregistruotas civilinės būklės akto įrašas, arba jo atstovui pageidaujant, išduodami civilinės būklės akto įrašą liudijantys išrašai. Mirusio asmens civilinės būklės aktų įrašus liudijantys išrašai išduodami mirusiojo sutuoktiniui, artimiesiems giminaičiams ir įpėdiniams.
Asmenys dėl civilinės būklės aktų registravimo ir kitų įstatyme numatytų paslaugų gali kreiptis į bet kurią civilinės metrikacijos įstaigą. Taip pat įstatymo numatytais atvejais į Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas.
Gyventojai elektroniniu būdu gali užsakyti paslaugas, susijusias su civilinės būklės aktų įrašais. Prisijungus prie Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinės sistemos (toliau – MGVDIS), adresu https://mgvdisisorinis.registrucentras.lt.
Įkainiai už civilinės būklės aktų įrašų sudarymą:

  • Gimimo registravimas - neatlygintinai
  • Tėvystės pripažinimas, tėvystės (motinystės) nustatymas ar nuginčijimas ir įvaikinimo registravimas - neatlygintinai.
  • Asmens mirties registravimas - neatlygintinai.
  • Civilinės būklės aktų įrašų atkūrimas ir anuliavimas – neatlygintinai
  • Bažnyčios (konfesijų) nustatyta tvarka sudarytos santuokos įtraukimas į apskaitą – neatlygintinai
  • Civilinės būklės aktų įrašų keitimas, taisymas, pildymas - 10,00 Eur
  • Pažyma, patvirtinanti kliūčių sudaryti santuoką nebuvimas - 6,00 Eur
  • Vardo ir (ar) pavardės pakeitimas - 12,00 Eur
  • Civilinės būklės akto įrašą liudijančio išrašo išdavimas - 6,20 Eur  

Mokėjimo rekvizitai:

Gavėjas – Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR FM
Įmokos mokesčio kodas: 52882
Gavėjo bankai ir sąskaitos numeriai:

LT74 4010 0510 0132 4763 - AB DNB bankas
LT05 7044 0600 0788 7175 - AB SEB bankas
LT32 7180 0000 0014 1038 - AB Šiaulių bankas
LT74 7400 0000 0872 3870 - Danske Bank A/S LT filialas
LT12 2140 0300 0268 0220 - Nordea Bank AB LT skyrius
LT24 7300 0101 1239 4300 - AB „Swedbank"
LT42 7230 0000 0012 0025 - UAB Medicinos bankas
Mokėjimo būdai:
Internetu;
Bankų skyriuose;
AB „Lietuvos paštas" pašto skyriuose;
Informacinėse „Maxima“ kasose;
UAB „Perlo paslaugos" terminaluose.

  •  Pareiga Lietuvos Respublikos piliečiams pranešti apie užsienyje sudarytus civilinės būklės aktus

    Vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinės būklės aktų registravimo įstatymo 7 straipsniu, Lietuvos Respublikos piliečiai privalo pranešti bet kuriai pasirinktai Lietuvos Respublikos civilinės metrikacijos įstaigai apie užsienio valstybėse įregistruotus civilinės būklės aktus. Šie užsienio valstybėje įregistruoti ar patvirtinti civilinės būklės aktai įtraukiami į apskaitą Civilinės būklės aktų registravimo taisyklių nustatyta tvarka.
    Asmenų pateiktiems duomenims nesutampant su Lietuvos Respublikos Gyventojų registro duomenimis, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus darbuotojai turi teisę reikalauti iš asmenų pateikti trūkstamus duomenis, o asmenys, atsižvelgiant į aukščiau nurodytą informaciją, privalo tuos duomenis pateikti. Nepateikus trūkstamų duomenų teisės aktų nustatyta tvarka bus atsisakoma atlikti paslaugą.
    Įtraukiant į apskaitą užsienio valstybėse sudarytus civilinės būklės aktus privalo būti pateikti šių dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, jie turi būti legalizuoti užsienio valstybės kompetentingoje institucijoje ir Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijoje (informacija: https://keliauk.urm.lt/gyvenantiems-uzsienyje/konsulines-funkcijos-lietuvos-pilieciams/dokumentu-legalizavimas-ir-tvirtinimas-pazyma-apostille) arba patvirtinti pažyma Apostille. Apostilės nereikalaujama pateikiant išrašus iš civilinės būklės aktų įrašų (Forma A, B ir C) pagal 1976 m. rugsėjo 8 d. Vienoje pasirašytą konvenciją.
    Įtraukiant į apskaitą užsienio valstybėje nutrauktą santuoką, pateikiamas kompetentingos užsienio valstybės institucijos išduotas ištuokos dokumentas, teismo sprendimas arba teismo pažyma pagal Briuselis II reglamentą.
    Nuo 2019 m. vasario 16 d. Lietuvoje pradėjus tiesiogiai taikyti Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. liepos 6 d. Reglamentą (ES) 2016/1191, kuriuo skatinamas laisvas piliečių judėjimas supaprastinant tam tikrų viešųjų dokumentų pateikimo Europos Sąjungoje reikalavimus ir iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012, legalizavimo ir Apostilės nebebus reikalaujama ant Europos Sąjungos šalių narių išduodamų dokumentų (toliau – viešieji dokumentai), patvirtinančių:

    • Gimimą
    • Mirtį
    • Vardą ir pavardę
    • Santuoką
    • Santuokos nutraukimą (daugiakalbė standartinė forma neišduodama),
    • Gyvenimą skyrium (sepraciją) ar santuokos pripažinimą negaliojančia,
    • Tėvystę, motinystę,
    • Įvaikinimą.

    Jei asmenys kartu su viešaisiais dokumentais pateiks daugiakalbes standartines formas, tuomet nebebus prašoma vertimo į lietuvių kalbą. Atkreiptinas dėmesys, kad daugiakalbė standartinė forma nėra atskiras dokumentas, ji yra Reglamento dalis ir galioja tik su pateikiamu viešuoju dokumentu.
    Visų kitų valstybių (ne ES narių) išduodami dokumentai, tvirtinami įprasta tvarka.
    Užsienio valstybėje įregistruotų civilinės būklės aktų įrašų įtraukimas į apskaitą.
    Asmeniui, kreipiantis dėl užsienio valstybėje įregistruotų civilinės būklės aktų įrašų apskaitos, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriui turi būti pateikiami:
    1. prašymas;
    2. asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas į Teisės ir civilinės metrikacijos skyrių kreipiasi per Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinę sistemą (MGVDIS), adresu https://mgvdisisorinis.registrucentras.lt. ir jo asmens tapatybė patvirtinama elektroninio ryšio priemonėmis;
    3. dokumentai, patvirtinantys į apskaitą įtraukiamą civilinės būklės aktą, išskyrus atvejus, kai Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius gauna šiuos dokumentus iš Lietuvos Respublikoje juos sudarančių įstaigų ir teismų;
    4. kiti dokumentai (pvz., jeigu prašymas paduodamas per atstovą, turi būti pateikiamas atstovavimą patvirtinantis dokumentas ir atstovo asmens tapatybės dokumentas).
    Jeigu pateikiamos Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybių institucijų išduotų dokumentų kopijos, kartu nepateikiant dokumentų originalų, jos turi būti patvirtintos dokumentą išdavusios Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės institucijos, notaro, konsulinio pareigūno arba kito kompetentingo užsienio valstybės pareigūno. Užsienio valstybių institucijų išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą ir legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille), jeigu Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys, Europos Sąjungos teisės aktai ar šios taisyklės nenustato kitaip.

    Įkainiai už užsienio valstybėse sudarytų civilinės būklės aktų įrašų įtraukimą į apskaitą:

    • Užsienio valstybėje įregistruotų gimimų įtraukimas į apskaitą - 10,00 Eur.
    • Užsienio valstybėje įregistruos santuokos įtraukimas į apskaitą - 10,00 Eur.
    • Užsienio valstybėje nutrauktų santuokų įtraukimas į apskaitą – 10,00 Eur.
    • Užsienio valstybėje įregistruotų mirčių įtraukimas į apskaitą – neatlygintinai.
    • Civilinės būklės akto įrašą liudijančio išrašo išdavimas - 4,30 Eur.

    Mokėjimo rekvizitai:
    Gavėjas – Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR FM
    Įmokos mokesčio kodas: 52882
    Gavėjo bankai ir sąskaitos numeriai:

    • LT74 4010 0510 0132 4763 - AB DNB bankas
    • LT05 7044 0600 0788 7175 - AB SEB bankas
    • LT32 7180 0000 0014 1038 - AB Šiaulių bankas
    • LT74 7400 0000 0872 3870 - Danske Bank A/S LT filialas
    • LT12 2140 0300 0268 0220 - Nordea Bank AB LT skyrius
    • LT24 7300 0101 1239 4300 - AB „Swedbank"
    • LT42 7230 0000 0012 0025 - UAB Medicinos bankas

    Mokėjimo būdai:

    • Internetu;
    • Bankų skyriuose;
    • AB „Lietuvos paštas" pašto skyriuose;
    • Informacinėse „Maxima“ kasose;
    • UAB „Perlo paslaugos" terminaluose.

Įmokos kvite privalu nurodyti duomenis asmens, kurio vardu pateiktas prašymas, o ne giminaičio ir (ar) kito asmens duomenis.
Santuoka registruojama praėjus ne mažiau kaip vienam mėnesiui nuo prašymo padavimo dienos. Dėl norinčios susituokti moters nėštumo, vieno iš norinčių susituokti asmenų sunkios ligos, išvykimo į tolimojo plaukiojimo reisą ar atlikti karinės užduoties užsienio valstybėje ilgesniam negu trijų mėnesių laikotarpiui, išvykimo į diplomatinę tarnybą santuoka gali būti registruojama praėjus ne mažiau kaip dviem savaitėms nuo prašymo padavimo dienos, Teisės ir civilinės metrikacijos skyriui pateikus atitinkamos institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį nurodytą svarbią priežastį.
Santuokos registravimo ceremonija gali būti organizuojama Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus patalpose arba norinčių susituokti asmenų pasirinktoje vietoje, esančioje Teisės ir civilinės metrikacijos skyriaus, registruojančio santuoką, aptarnaujamos savivaldybės teritorijoje, vadovaujantis teisės aktuose nustatytais reikalavimais. Santuoka registruojama sudarant santuokos sudarymo įrašą.
Santuoka registruojama laikantis LR civilinio kodekso 3.12–3.17 str. nustatytų santuokos sudarymo sąlygų, dalyvaujant norintiems susituokti asmenims ir dviem liudytojams (bei svečiams).
Jei vienas iš norinčiųjų susituokti asmenų yra užsienio valstybės pilietis, ceremonijoje privalo dalyvauti vertėjas, turintis asmens tapatybės dokumentą. Užsienio valstybės pilietis pateikęs prašymą el. būdu, santuokos registravimo dieną turi pateikti visų atsiųstų dokumentų originalus su vertimais į lietuvių kalbą. Taip pat užsienio valstybės pilietis (išskyrus Europos Sąjungos ir Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybių narių piliečius) turi pateikti teisėtą buvimą Lietuvoje patvirtinantį dokumentą (viza, atžyma pase ir kt.). Jeigu asmuo Lietuvoje yra neteisėtai arba leidimo būti Lietuvoje laikotarpis baigėsi, santuoka negali būti registruojama.
Santuokos registravimo dieną laukiame Jūsų atvykstant paskirtu laiku. Norintys susituokti asmenys ir liudytojai su savimi privalo turėti galiojančius asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus (pasus arba asmens tapatybės korteles). 

Informacija apie paramą būstui įsigyti

Parama būstui įsigyti teikiama asmenims ir šeimoms:
• valstybės iš dalies kompensuojamų būsto kreditų gavėjams teikiant subsidijas valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito daliai apmokėti;
• mokant išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensaciją.


Valstybės iš dalies kompensuojamas būsto kreditas – kredito davėjo, įrašyto į viešąjį kredito davėjų sąrašą, pagal kreditavimo sutartį asmenims ir šeimoms, atitinkantiems Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytus reikalavimus, skolinami pinigai būstui įsigyti – būstui pirkti ar (ir) statyti – arba nuosavybės teise turimam būstui rekonstruoti. Pagal šį Įstatymą dalis valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito gali būti panaudota žemės sklypui, kuriame yra arba planuojamas statyti būstas, pirkti.
Išperkamoji būsto nuoma – būsto nuoma, kai nuomotojas savo nuosavybės teise valdomą būstą ar svetimą būstą, kai teisę jį išnuomoti išperkamosios nuomos būdu suteikia įstatymai ar būsto savininkas, leidžia nuomininkui valdyti ir naudoti už užmokestį su sąlyga, kad nuomininkui būstas pereina nuosavybės teise, sumokėjus visą sutartyje nustatytą kainą.
Teisę į valstybės iš dalies kompensuojamą būsto kreditą ir į išperkamosios būsto nuomos mokesčių dalies kompensaciją turi asmenys ir šeimos, kurie atitinka Įstatymo 8 straipsnio reikalavimus:
1. Gyventojų turto deklaravimo įstatyme nustatyta tvarka už kalendorinius metus deklaruotas turtas ir gautos pajamos, kurios, vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsniu, įskaitomos į asmens ar šeimos gaunamas pajamas, neviršija Įstatymo 11 straipsnio 1 dalyje nustatytų pajamų ir turto dydžių;
2. įsigyja pirmą būstą Lietuvos Respublikos teritorijoje arba atitinka vieną iš šių sąlygų:
3. a) pastaruosius 5 metus iki prašymo suteikti paramą būstui įsigyti pateikimo dienos, šio prašymo pateikimo metu, taip pat teisės į valstybės iš dalies kompensuojamą būsto kreditą ir į išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensaciją nustatymo metu neturi būsto nuosavybės teise ir nebuvo pasinaudoję šia paramos forma ar finansine paskata pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms, vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymu;
4. b) turi ar per pastaruosius 5 metus iki prašymo suteikti paramą būstui įsigyti pateikimo dienos turėjo nuosavybės teise priklausantį būstą, kurio naudingasis plotas, tenkantis vienam asmeniui ar šeimos nariui, yra mažesnis kaip 14 kvadratinių metrų, arba turimas būstas, neatsižvelgiant į jo naudingąjį plotą, Nekilnojamojo turto kadastro duomenimis, yra fiziškai nusidėvėjęs daugiau kaip 60 procentų.
5. c) neįgalusis ar šeima, kurioje yra neįgalusis, nuosavybės teise turi būstą, nepritaikytą neįgaliųjų poreikiams. Parama teikiama tik valstybės iš dalies kompensuojamų būstų kreditų gavėjams nuosavybės teise turimam būstui rekonstruoti jį pritaikant neįgaliųjų poreikiams.
Teisę į paramą būstui įsigyti turi asmenys ir šeimos, kurių Gyventojų turto deklaravimo įstatyme nustatyta tvarka deklaruoto turto vertė ir pajamos, pagal Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsnį, įskaitomos į asmens ar šeimos gaunamas pajamas, neviršija šių dydžių:
• asmens be šeimos grynosios metinės pajamos – 106 valstybės remiamų pajamų (toliau –VRP) dydžių (13 674 Eur) ir turtas – 129 VRP dydžių (16 641Eur);
• dviejų ar trijų asmenų šeimos grynosios metinės pajamos – 148 VRP dydžių (19 092 Eur) ir turtas – 262 VRP dydžių (33 798 Eur);
• keturių ar penkių asmenų šeimos grynosios metinės pajamos – 178 VRP dydžių (22 962 Eur) ir turtas – 349 VRP dydžių (45 021 Eur);
• šešių ar daugiau asmenų šeimos grynosios metinės pajamos vienam asmeniui – 30 VRP dydžių (3870 Eur) ir turtas vienam asmeniui – 83 VRP dydžių (10 707 Eur).
1 VRP – 129 Eur (nuo 2022 m. sausio 1 d.)
Valstybės iš dalies kompensuojamų būsto kreditų suma neturi būti didesnė kaip:
1) 53 tūkstančiai eurų arba ekvivalentas kita valiuta – asmeniui be šeimos;
2) 87 tūkstančiai eurų arba ekvivalentas kita valiuta – dviejų ar daugiau asmenų šeimai;
3) 35 tūkstančiai eurų arba ekvivalentas kita valiuta – nuosavybės teise turimam būstui rekonstruoti, neatsižvelgiant į asmens šeiminę padėtį.
Teikiamų subsidijų valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito daliai apmokėti dydžiai yra:
1) 15 procentų suteikto valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito (ar šio kredito likučio) sumos – jaunoms šeimoms, neauginančioms vaikų ar vaikų, kuriems nustatyta nuolatinė globa (rūpyba);
2) 20 procentų suteikto valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito (ar šio kredito likučio) sumos – jaunoms šeimoms, auginančioms vieną vaiką ar vieną vaiką, kuriam nustatyta nuolatinė globa (rūpyba);
3) 25 procentai suteikto valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito (ar šio kredito likučio) sumos – jaunoms šeimoms, auginančioms du vaikus ar du vaikus, kuriems (ar vienam iš jų) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba);
4) 30 procentų suteikto valstybės iš dalies kompensuojamo būsto kredito (ar šio kredito likučio) sumos:
1. a) šeimoms, auginančioms tris ar daugiau vaikų ir (ar) tris ar daugiau vaikų, kuriems (ar vienam, ar keliems iš jų) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba);
2. b) neįgaliesiems arba šeimoms, kuriose yra neįgaliųjų;
3. c) asmenims iki 36 metų, kurie yra buvę likę be tėvų globos (rūpybos), ar jų šeimoms;
4. d) šeimoms, kuriose motina arba tėvas, globėjas (rūpintojas) vieni augina vieną ar daugiau vaikų ir (ar) vaiką (vaikus), kuriam (kuriems) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba).
Jeigu asmuo ar šeima Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka deklaravę gyvenamąją vietą arba įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Utenos rajono savivaldybės teritorijoje, dėl paramos būstui įsigyti, turi kreiptis į Utenos rajono savivaldybės administraciją, pateikdami atitinkamos formos prašymą (BP-1 arba BP-2 formą) ir papildomus dokumentus:
1. valstybės įmonės Registrų centro Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašą apie nuosavybės teise turimą ir (ar) turėtą būstą (visų šeimos narių);
2. Metinę gyventojo (šeimos) turto (įskaitant gautas pajamas) deklaraciją (forma FR0001 v. 01);
3. dokumentus, patvirtinančius, kad motina arba tėvas, globėjas (rūpintojas) vieni augina vaiką (-us) ir (ar) vaiką (-us), kuriam (-iems) nustatyta nuolatinė globa (rūpyba) (ištuokos, mirties faktą patvirtinančius dokumentus ar kitus dokumentus);
4. įsiteisėjusį teismo sprendimą dėl nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo;
5. atstovavimą patvirtinantį dokumentą;
6. rekonstruojant nuosavybės teise turimą būstą, taip pat rekonstruojant nuosavybės teise turimą būstą, pritaikant jį neįgaliųjų poreikiams, – projektuotojo išvadą, kad nuosavybės teise turimas (turėtas) būstas yra (buvo) netinkamas gyventi arba nepritaikytas neįgaliųjų poreikiams;
7. mokymo įstaigos pažymą apie į šeimos sudėtį įskaitomus asmenis, kurie yra nesusituokę ir savo vaikų neauginantys pilnamečiai vaikai iki 24 metų ir (ar) pilnamečiai vaikai iki 24 metų, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba ir kurie mokosi bendrojo ugdymo mokyklose, profesinio mokymo įstaigose, aukštosiose mokyklose, bendrojo ugdymo mokyklas ar profesinio mokymo įstaigas baigę pilnamečiai vaikai ir (ar) pilnamečiai vaikai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, nuo bendrojo ugdymo mokyklų ar profesinio mokymo įstaigų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos;
8. kitus dokumentus, įrodančius asmenų teisę į paramą būstui įsigyti.
Dėl išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensavimo papildomai reikia pateikti:
1. pagal Civiliniame kodekse nustatytas sąlygas ne trumpiau kaip vieniems metams sudarytą išperkamosios būsto nuomos sutartį pagal kurią išsinuomoja fiziniams ar juridiniams asmenims (išskyrus savivaldybes) priklausantį būstą, esantį Utenos rajono savivaldybės teritorijoje;
2. iš Nekilnojamojo turto registro išrašą apie įregistruotą išperkamosios būsto nuomos sutartį.
Valstybės iš dalies kompensuojamus būsto kreditus teikia:
1. AB SEB bankas;
2. Luminor Bank AB;
3. „Swedbank“, AB;
4. Akademinė kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Kauno m., Kauno r., Kaišiadorių r.);
5. Anykščių kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Anykščių r., Panevėžio r., Utenos r., Kupiškio r., Rokiškio r., Ukmergės r., Molėtų r.);
6. Aukštaitijos kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Panevėžio m., Panevėžio r.);
7. Centro kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Kauno m., Kauno r., Kaišiadorių r.);
8. Kredito unija „Tikroji viltis“ (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Akmenės r. ,Joniškio r., Mažeikių r., Šiaulių r., Telšių r.);
9. Kretingos kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Kretingos r., Skuodo r., Klaipėdos r., Plungės r., Palangos m.);
10. Panevėžio kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Panevėžio m., Panevėžio r., Pakruojo r., Pasvalio r., Biržų r., Kupiškio r., Anykščių r., Ukmergės r., Kėdainių r., Radviliškio r.);
11. Sedos kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Mažeikių r., Naujosios Akmenės r., Skuodo r., Plungės r.);
12. Šilutės kredito unija (teritorija, kurioje gali teikti kreditus – Šilutės r., Neringos sav., Klaipėdos r., Šilalės r., Tauragės r., Pagėgių sav.).

Paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymas
Savivaldybės būsto, socialinio būsto nuomos mokesčių ir būsto nuomos ar išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensacijos dydžio apskaičiavimo metodika
Prašymų formos:
1. Prašymo dėl paramos būstui įsigyti (BP-1) forma (valstybės iš dalies kompensuojamam būsto kreditui ir subsidijai gauti).
2. Prašymo dėl paramos būstui įsigyti (BP-2) forma (išperkamosios būsto nuomos mokesčio dalies kompensacijai gauti).
Prie prašymų BP-1 ir BP-2 turi būti užpildomas 6 priedas.
Prašymai priimami Utenos rajono savivaldybės administracijoje, adresu Utenio a. 4, Utena
Išsamesnė informacija tel. +370 389 64032, el. p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.

 

 

Savivaldybės priimamasis

+370 389 64041